Skoči na glavno vsebino

Osrednja tema letošnjega Tedna globalnega učenja, ki tradicionalno poteka vsak tretji teden v novembru, je bila: »Povezani ljudje za vključujoč planet« Teden globalnega učenja je letos potekal od 18. do 24. novembra.

Dejavnosti v tednu globalnega učenja so bile letos osredotočene na dva od petih stebrov Agende 2030 (ljudje, planet, blaginja, mir in partnerstvo). 

Teden globalnega učenja (TGU) je svetovna pobuda za ozaveščanje in poziv k skupnemu premisleku o našem svetu. Gre za svetovno kampanjo, ki jo izvajata Center Sever-Jug pri Svetu Evrope in Mreži za globalno učenje v okviru projekta  iLEGEND III sofinanciranega s strani Evropske unije in Sveta Evrope. Namen projekta je ozaveščanje o globalnem izobraževanju kot orodju za solidarnost in prispevanje k bolj trajnostnemu, miroljubnemu in pravičnemu svetu.

Aktivnosti v tednu globalnega učenja, ki so potekale na naši šoli:

Klavdija Pavšič Bajc (5.b)

Teden globalnega učenja (TGU) tradicionalno poteka tretji teden v novembru. Med 18. in 22. novembrom 2024, v razširjenem terminu pa celoten november. letošnje geslo TGU je »Povezani ljudje za vključujoč planet“.

V prvem delu ure smo si ogledali videogradivo, ki zajema 17 ciljev trajnostnega razvoja. Po končanem ogledu  smo se pogovorili o vsebini.

 V drugem delu ure smo se najprej pogovorili o pomenu globalnega učenja in spoznali 8 glavnih razvojnih ciljev tisočletja. Po končanem pogovoru so učenci samostojno razmišljali, kaj lahko kot posamezniki in kot skupnost prispevajo v dobrobit planeta. Pri razmišljanju so se osredotočili na 5 sklopov, ki vključuje 17 ciljev trajnostnega razvoja (blaginja, mir, partnerstvo, planet, ljudje). Zbrali smo misli otrok in izdelali plakat.

Tanja Andder PB (2.a, 3.b)

V naši skupni smo pogovor o TGU navezali na Tek podnebne solidarnosti, saj pokrivata podobne stvari. Prebrali smo zgodbo o dečku Nanghiru in trpljenju njegove družine zaradi podnebnih sprememb. V načrtu imamo še izdelavo plakata Naše eko zaobljube za bolj zdrav planet. O tem smo se že pogovarjali, izdelati nam ga pa še ni uspelo.

Polona Kapitan (PB 2. b, 3. b)

Tretji teden v novembru so se tudi učenci 4. skupine podaljšanega bivanja (2. b in 3. b) Osnovne šole Idrija pridružili projektu Teden globalnega učenja. Skozi živahen pogovor so ugotavljali, na kako čudovitem planetu živimo. Prav zato je zelo pomembno, da se vsak izmed nas na svoj način potrudi, da bo svet ostal in postal čistejši, lepši in bolj prijazen za vse prebivalce tega sveta. Ljudje smo si med seboj zelo različni, prav vsakdo pa ima pravico uživati v miru, blaginji in lepoti, ki nam jo ponuja narava. Svoje misli so učenci strnili na plakatu. Medsebojno povezana srca, ki obkrožajo planet Zemlja, ponazarjajo povezanost vseh ljudi sveta v skupnem prizadevanju za lepši jutri slehernega človeka. Na ta način se tudi v njih zapisane besede ozirajo na letošnji slogan Tedna globalnega učenja – Povezani ljudje za vključujoč planet.

Miroslava Mlakar (4.a)

Pri DRU se v 4. razredu veliko pogovarjamo o življenju v skupnosti ter kako pomagati eden drugemu. Ogledali smo si RAZVOJNE CILJE TISOČLETJA  ter razložili vsak piktogram na podlagi raznih videoposnetkov, ki prikazujejo trenutne razmere v svetu. Učenci so izrazili svojo zaskrbljenost, sočutnost do raznih težav in iskali rešitve. Pri razredni uri smo izdelali igro spomin, ki je sestavljena iz piktogramov in njihovo razlago. Tako si bodo učenci lažje zapomnili, na kaj moramo biti še posebej pozorni v odnosih do ljudi, narave in vseh drugih živih bitij.

Marija Majnik (8.a)

Pri razredni uri smo izvedli delavnico Naš planet – naše pravice, ki je objavljena na spletni strani Amnesty International.

Pogovarjali smo se o tem, kako podnebne pravice vplivajo na človekove pravice. Učenci so našteli nekaj podnebnih sprememb, ki se dogajajo zadnja leta. Med delavnico razmišljali kako podnebne spremembe vplivajo na človekove pravice. Spoznali so resnične primere oseb, ki se jim je spremenilo življenje zaradi podnebnih sprememb.

Razdeljeni so bili manjše skupine (3-4 učenci). Prejeli so  kopijo človekovih pravic in kopije opisov resničnih primerov ter iskali pare, ki spadajo skupaj. Skupine so nato te primere predstavile sošolcem in povedale katere človekove pravice so jim bile kršene.

Dostopnost