Skoči na glavno vsebino

Na OŠ Idrija smo v letošnjem oktobru organizirali že petnajsti Raziskovalni tabor za učence 8. in 9. razreda. Potekal je v CŠOD Cerkno, udeležilo se ga je 30 učencev, ki so se 5 dni družili in urili v različnih veščinah ter na zabaven, ustvarjalen in raziskovalen način poglabljali in širili svoje znanje na več področjih

LETOŠNJE DELAVNICE SO UČENCI OPISALI TAKOLE:

ROČNE SPRETNOSTI (mentorica Sabina Gnjezda Vidmar):
Pri delavnici smo pletli makrame in to je bilo nekaj, kar sem si že dolgo želela preizkusiti. Učiteljica nam je pokazala kako se plete, potem pa smo sami izdelali držalo za cvetlični lonček.

   

MEDOSEBNA INTELIGENCA (mentorica Tamara Velikanje):
Najprej smo se pogovarjali o svojem počutju in ga primerjali s podobami na fotografijah. Delili smo mnenje o napisanih mislih, raziskovali različne vrste inteligence in se nazadnje igrali še pantomimo.

 

KROGLICA KAM BEŽIŠ (mentor Rok Ozebek – CŠOD):
Morali smo narediti potko iz lesenih deščic na leseni podlagi. Zanimivo je bilo gledati ko se kroglica kotali po različnih poteh. Na koncu smo vse poti povezali med seboj in tako oblikovali pravi poligon za žogico.

 

FRANCOŠČINA in PARAOLIMPIJSKE IGRE (mentorica Sonja Benčina):
Najprej smo pogledali kdo in zakaj tekmuje na paraolimpijskih igrah ter spoznali različne gibalne oviranosti. Ker so bile letos olimpijske igre v Parizu in je naša mentorica po poklicu prevajalka francoščine, je sledil kratek tečaj jezika. Na koncu smo lahko poskusili streljati z zračno puško, s katero se Sonja udeležuje svetovnih prvenstev in je hkrati trenerka paraolimpijskih strelcev.

 

DEBATNI DVOBOJ (mentor Matjaž Kerček):
Pomerili smo se v debatnem dvoboju, kjer smo morali čim bolje argumentirati in zagovarjati svoja stališča o določenih aktualnih temah v svetu. (Podnebne spremembe, hitra moda …)

 

3-D MODELIRANJE (mentor Nejc Grošelj):
Pri delavnici smo spoznali računalniški program za 3D modeliranje, imenovan Thinkercad. V njem smo oblikovali obesek za ključe z našim imenom. Ker je tiskanje zelo dolgotrajno, smo z 3D tiskalnikom natisnili le en obesek.

 

LIKOVNA DELAVNICA (mentorica Irma Gnezda):
Izdelovali smo sveče iz gline. Začeli smo s preprosto obliko, nato izrezovali detajle in na koncu svečke še pobarvali.

 

SLEPOTA IN SLABOVIDNOST (mentorica Neja Čopič Tončič):
Spoznali smo razliko med slepimi in slabovidnimi osebami in z različnimi očali odkrivali razlike med vrstami slabovidnosti. Preizkušali smo svoja čutila – s prevezo na očeh smo vonjali začimbe in tipali predmete. Z belo palico smo hodili po domu in njegovi okolici.

 

MAGNETIZEM (mentor Goran Serafimović – Kolektor):
Spoznali smo kako delujejo magneti in s pomočjo železnih opilkov opazovali različna magnetna polja. Naučili smo se tudi kako deluje elektromotor, ga nato sestavili in ga preizkušali.

 

KUHARSKA DELAVNICA (mentorica Greta Vončina):
Učili smo se brati kuharski recept ter mesiti in gnesti slano in krhko testo. Spekli smo rogljičke s šunko in sirom ter piškote različnih oblik. Na koncu smo svoje izdelke tudi poskusili.

 

SINHRONIZACIJA RISANKE (mentor Peter Tončič):
Najprej smo si izbrali del risanke ali filma, nato pa posneli svoj glas in ga v računalniškem programu združili z izbranim posnetkom. Sami smo zapisali besedilo, zato so nastali zelo smešni posnetki.

 

IMPROVIZACIJA V GLEDALIŠČU (mentorica Simona Peternelj-CŠOD):
V skupinah smo ustvarjali odrske prizore v različnih žanrih (komedija, tragedija…).  Z navadno vrvjo in obilico domišljije smo ustvarjali različne predmete in ugibali kaj predstavljajo. S prijatelji smo se pogovarjali v namišljenem jeziku in v njem opravili celo intervju.

 

Zadnji dan raziskovalnega tabora smo se z avtobusom zapeljali do Šebrelj, kjer smo si ogledali Arheološki park Divje babe, ki sodi med enega najpomembnejših najdišč stare kamene dobe na svetu. Po strmem skalnatem pobočju smo se spustili do jame, v kateri so bile najdene kosti jamskega medveda. V jami smo si pogledali projekcijo, ki slikovito prikazuje plasti po različnih časovnih obdobjih ter razvoj najstarejšega glasbila na svetu (neandertalčeve piščali).

 

Vsem izvajalcem delavnic se organizatorke Barbara Carli, Maša Kenda in Anja Vencelj iskreno zahvaljujemo za sodelovanje in pripravo dejavnosti, ki močno presegajo vsakodnevni izobraževalni proces.

 

Največja zahvala pa gre Koncernu Kolektor. Le ta že vrsto let kaže zaupanje in pripravljenost za sodelovanje z našo šolo ter nam dodeli sredstva, s katerimi pripomore h kvalitetnejši izpeljavi raziskovalnega tabora. 

Dostopnost