Skoči na glavno vsebino
Dan brez avtomobila uspel

Dan brez avtomobila uspel

Se bi na telovadbo odpeljali s kolesom? Se v službo peljali v prijetni družbi sopotnika? Bi na vlak s seboj vzeli še kolo?

Tudi letošnje leto je bil tretji teden septembra obeležen kot Evropski teden mobilnosti, katerega namen je spodbujanje, uvedba in promocija trajnostnih prometnih ukrepov. Letošnja osrednja tema ‘Združuj in učinkovito potuj’ je usmerjena v možnosti ter koristi prepletanja in dopolnjevanja različnih vrst potovanj, ki nas lahko pripeljejo do cilja. Združevanje različnih oblik prevoza prinaša sodobno, dinamično in ozaveščeno potovanje, s katerim lahko neposredno prispevamo k izboljšanju okolja. Pogosto je slišati, da sodoben slog življenja ni trajnosten, kar pomeni, da svoje potrebe zadovoljujemo na načine, ki ogrožajo našo prihodnost in prihodnost naših potomcev. To še zlasti velja za promet, ki je eden glavnih virov onesnaževanja zraka, vzrok podnebnih sprememb, telesnih poškodb in tudi smrti. Sprememba naših navad, povezanih z mobilnostjo, je tako rekoč življenjskega pomena. Začne pa se pri mladih…

Zato smo se na Osnovni šoli Idrija, ki jo vodi ravnateljica ga. Ivica Vončina na pobudo Občine Idrija (ga. Maje Petrovčič) in koordinatorice dogajanja na šoli Lidije Kacin odločili, da se znotraj lokalne skupnosti zopet pridružimo evropskemu projektu. Hkrati smo s tem obeležili tudi 25-letnico Zdravih šol med katerimi je tudi idrijska osnovna šola.

Akcije za povečanje trajnostne mobilnosti potekajo skozi vse leto, vrhunec dogajanja pa je bil letos med 16. in 22. septembrom, ko se teden mobilnosti zaključi z dnevom brez avtomobila. Na idrijski osnovni šoli smo se potrudili, da so vsaj na ta dan učenci in učitelji v čim večjem številu prišli v šolo na mobilno prijazen način. Evropski dan brez avtomobila je bil prvič organiziran v Franciji leta 1998, zamišljen pa je bil kot priložnost, s katero lahko mesta pokažejo svoja prizadevanja za varstvo okolja. Tako lahko lokalne skupnosti predstavijo svoja mestna središča v drugačni luči in izvedejo ključne dejavnosti, namenjene omejevanju avtomobilskega prometa na določenih območjih, spodbujanju uporabe trajnostnih oblik prevoza in ozaveščanju prebivalcev o vplivih njihove izbire potovalnega načina.

Temu cilju je sledila tudi naša občina, ko so 21. septembra osrednji Mestni trg preplavile različne generacije otrok od vrtca do gimnazije. Iz idrijske osnovne šole je na dogodku aktivno sodelovalo preko 90 učencev razredne in predmetne stopnje, dogodek pa si je skozi dopoldne ogledalo več kot 300 učencev šole.

V dopoldanskem času so se na tej lokaciji tako od zgodnjega jutra odvijale številne aktivnosti, kjer smo učenci in učitelji naše šole opozorili na možnosti multimodalnosti potovanj, s katerimi smo želeli pokazali, da imamo na poti do cilja veliko možnosti, ki nam skrajšajo čas in potovalne stroške.

Kolesarji 5. razreda, ki se pripravljajo na izvajanje kolesarskega izpita so na ulici prikazali svoje znanje v kolesarskem spretnostnem poligonu pod vodstvom učiteljice Lidija Kacin. Spretni učenci predmetne stopnje pod vodstvom učitelja Petra Tončiča so istočasno na prirejenem poligonu prikazali različne oblike prijazne mobilnosti: vožnjo z rolkami, rolerji, kotalkami, skiroji, wave boardi. Svojo dejavnost s tekaškimi rolkami je predstavil tudi TSK Idrija pod vodstvom Jošta Lapajneta, kjer so se učenci in obiskovalci dogodka lahko preizkusili v teku ali hoji. Odvijale so se zelo zanimive štafetne igre s športnimi in nenavadnimi rekviziti, v katerih so se pomerili učenci 6. razredov, ki sta jih pripravila učitelja Tina Ferjančič in Leon Pisk. Že zgodaj zjutraj so učenke predmetne stopnje z učiteljicama Irmo Gnezda in Mileno Jereb z glinenimi hiškami, figuricami in kredami ustvarile veselo ulico, po kateri so predvsem mlajši obiskovalci Mestnega trga kasneje vozili svoje eko – avtomobilčke. Dogajanja so popestrile pevske točke otroškega pevskega zbora Zlata roža, ki sta ga vodili učiteljici Elizabeta Lampe in Marina Bizjak. Učenke Plesnega kluba Idrija je njihova mentorica Janja Kravos popeljala v plesno koreografijo, ki so jo na koncu predstavile tudi vsem obiskovalcem dogodka. Najmlajši učenci 1. in 2. razredov pa so preko dopoldneva neprometno sivo asfaltno površino z risanjem s kredami spremenili v pestre motive prijazne mobilnosti. Dogajanje so v objektiv ujeli tudi učenci fotografskega krožka OŠ Idrija, ki jih vodi učitelj Matjaž Kerček.

Sodelovali so tudi gimnazijci s posebno izdelanim kolesom ter mentorico Tanjo Pirih ter MCI s predstavitvijo svojih dejavnosti.

Del prenovljenega trga je vizualno dopolnjevala razstava likovnih izdelkov učencev razredne stopnje osnovne šole Idrija na temo prijazne mobilnosti, ki so jih izdelali pod mentorstvom posameznih učiteljic.

Dan brez avtomobila, pa čeprav s simboličnim pomenom, je s pomočjo vseh sodelujočih učencev in njihovih mentorjev uspel. Hvala vsem in vsakemu posebej!

V tednu mobilnosti na osnovni šoli Idrija ponovno izvajamo tudi akcijo Pešbus.

Prepričani smo, da so lahko začetek rešitev trajnostne mobilnosti prav take akcije med mladimi, nenehno spodbujanje k zdravi mobilnosti ter kontinuirano ozaveščanje, da smo trajnostna mobilnost za prihodnost mi vsi.

Pojdimo torej na pot čim večkrat v ‘zeleni prestavi’.

Zapisala: Lidija Kacin

 

SPET SMO TU, V ŠOLI

Vesel sem, da sem prišel nazaj v šolo in da vidim svoje prijatelje. Letos se bom prvič vozil z avtobusom v šolo. Ponosen sem na to.

Aljaž

Srečna sem, ker sem spet v šoli. lepo je videti svoje prijatelej in novo sošolko. Pogrešala sem tudi učiteljice. Malo me skrbijo ocene.

Karmen

Vesela sem, da sem prišla nazaj v šolo. rada spet vidim svoje sošolce in novo sošolko. Tudi mene malo skrbijo ocene.

Irena

Vesela sem, ker sem prišla v šolo, v nov razred. Vesela sem, da vidim stare prijatelje in novo prijateljico. Med počitnicami je bilo lepo, a sem pogrešala prijatelje iz šole.

Yulieth

Všeč mi je, da sem prišel nazaj v šolo.Vesel sem, da vidim vse, tudi ravanteljico. Malo me skrbi, a že imam načrte za to šolsko leto. Skrbi me valeta. Veselim se novih ocen.

Gregor

Ni zadetkov

Iskane strani ni mogoče najti. Poskusite z drugačnimi iskalnim nizom ali uporabite navigacijske menije.

Dostopnost